Spoštovani gospod predsednik Vlade Republike Slovenije,
spoštovani gospod predsednik Ustavnega sodišča,
spoštovani gospod apostolski nuncij v Republiki Sloveniji,
spoštovani gospodje ministri in drugi člani Vlade Republike Slovenije,
spoštovane ekscelence veleposlaniki in drugi predstavniki prijateljskih držav,
spoštovani poslanci Državnega zbora in Evropskega parlamenta,
spoštovani člani Slovenske vojske in Slovenske policije,
spoštovani vsi drugi visoki gostje, sobratje v škofovski, duhovniški in diakonski službi, drage sestre in dragi bratje,dragi prijatelji!
Sodobno porabništvo je povezano z izgubo jasne zavesti in vere v življenjske vrednote, ki presegajo življenje samo, in za katere je vredno življenje celo žrtvovati. Zato tudi državi ne more biti vseeno, ali si in kako si državljani iščejo in najdejo poslednji smisel svojega življenja. Skrbi in iskanja državljanov, da najdejo poslednji smisel svojega življenja tudi za državo niso zanemarljive zadeve. Če to področje iskanja poslednjega življenjskega smisla imenujemo duhovnost, potem te duhovnosti država nima pravice omalovaževati. To niso prostočasne dejavnosti, ampak zaslužijo vsaj tolikšno pozornost in spodbudo, kakor vsa druga prizadevanja, saj državljanom dajejo osrečujoč življenjski smisel.
V berilu smo prisluhnili ganljivi zgodbi o mladem kralju Salamonu, ki ne prosi za nikakršen vojaški ali politični uspeh, ne za dolgo življenje in bogastvo, ampak najprej za modrost. Že to je znamenje velike modrosti, da jo postavlja na prvo mesto in prosi najprej zanjo, ne pa za uspešnost za vsako ceno.
To spet ne pomeni, da uspešnost ni pomembna, če hočemo narediti kaj dobrega. Pomeni le, da je tudi ona samo sredstvo in ne cilj, da ima pogoje in kriterije zunaj sebe. Modrost, ki jo mladi Salomon kot prvo vrednoto postavlja nad bogastvo in vojaške zmage, ter Jezusovo Božje kraljestvo in njegova pravičnost so tiste moralne vrednote, ki so nujno potrebne, da se uspešnost na vseh svojih vsakdanjih področjih ne spremeni v prekletstvo, ampak služi resničnemu življenju v vsej njegovi polnosti in vsem obljubam, ki jih nosi v sebi.
Trenutki krize, ki jo doživljamo, in nujnost rešitev, ki jo čutimo, kličejo po uspešnosti ukrepov za njeno premagovanje. A če je ravno pomanjkanje modrosti, za katero je prosil mladi Salomon, in pravičnosti Božjega kraljestva, na katero opozarja Jezus, pripeljalo do današnje krize, nam to narekuje, da mora postati vsestranska vzgoja za moralne vrednote in promocija duhovne modrosti, ki zna materialne dobrine, bogastvo in vsako drugo družbeno ali tehnološko uspešnost postaviti na njihovo mesto, sestavni del naših naporov za to, da krizo presežemo, pa tudi za to, da vanjo več ne pademo. Če smo ugotovili, da je iskanje modrosti že znamenje modrosti, potem je res tudi obratno: da je omalovaževanje duhovnosti zaskrbljujoče znamenje pomanjkanja prave modrosti. Duhovne vrednote niso postranskega pomena, ampak sodijo med temeljna človekova vprašanja, zato tudi religioznost in njena svoboda, brez katere vernosti ne more biti, sodita med temeljne človekove pravice, ki nam jih dajejo človeške in Božje postave. Amen.