Prvi dan papeževega obiska Šrilanke se je sklenil z medverskim srečanjem, ki je zvečer po lokalnem času potekalo v konferenčni dvorani Bandaranaike v Kolombu. Sveti oče se je sestal s predstavniki štirih verskih skupnosti na Šrilanki: budizma, hinduizma, islama in krščanstva. V zlato knjigo je zapisal, da je za srečanje hvaležen in da vsemogočnega Boga prosi, naj navdihne ubrano sodelovanje za dobro vsega šrilanškega naroda. V govoru pa je izpostavil pomen medverskega in ekumenskega sodelovanja, ki lahko bistveno prispeva k mirnemu in ubranemu skupnemu življenju.

Frančišek je na Šrilanko prišel po sledeh svojih predhodnikov, papežev Pavla VI. in Janeza Pavla II., da bi izkazal veliko ljubezen in skrb katoliške Cerkve do Šrilanke. Kot je dejal, je zanj posebna milost obiskati lokalno katoliško skupnost, jo potrditi v veri v Kristusa, z njo moliti ter deliti veselje in trpljenje. Prav tako je milost samo srečanje s predstavniki pomembnih verskih izročil, ki s katoliško Cerkvijo delijo željo po modrosti, resnici in svetosti.

Papež je spomnil na drugi vatikanski koncil, med katerim je katoliška Cerkev izrazila svoje globoko in trajno spoštovanje do drugih verstev ter izpostavila, da ne zvrača ničesar, kar je resnično in sveto v teh verstvih. »S svoje strani želim ponovno poudariti iskreno spoštovanje Cerkve do vas, vaših izročil in vaših verovanj,« je dodal papež.

Nadaljeval je, da želi katoliška Cerkev v tem duhu spoštovanja sodelovati z drugimi verstvi in vsemi osebami dobre volje, v iskanju blagostanja vseh Šrilančanov. »Upam,« je dejal, »da bo moj obisk pomagal opogumiti in poglobiti različne oblike medverskega in ekumenskega sodelovanja, ki so se začele v zadnjih letih.« Te hvalevredne iniciative so dale priložnost za dialog, ki je bistvenega pomena, če se želimo med seboj poznati, razumeti in spoštovati. A da bi ta dialog in srečanje bila učinkovita, morata temeljiti na celostni in odkriti predstavitvi naših prepričanj. Dialog bo seveda pokazal, kako zelo so si različna naša verovanja, izročila in prakse. Pa vendar, če bomo iskreni v zastopanju svojih prepričanj, bomo zmožni vedno jasneje videti, koliko imamo skupnega. »Nove poti se bodo odprle za vzajemno spoštovanje, sodelovanje in tudi prijateljstvo,« je poudaril papež.

Ti pozitivni razvoji v medverskih in ekumenskih odnosih imajo na Šrilanki poseben in nujen pomen. Preveč let so ljudje te dežele bili žrtve državljanskih bojev in nasilja. To, kar je sedaj potrebno, sta ozdravitev in edinost, ne nadaljnji konflikti ali spori. Pospeševanje ozdravitve in edinosti je po Frančiškovih besedah plemenita zavzetost, naložena vsem tistim, ki jim je pri srcu dobro naroda in vse človeške družine. Pri tem je izrazil upanje, da bo medversko in ekumensko sodelovanje pokazalo, kako za življenje v ubranosti z brati in sestrami ni treba pozabiti na lastno identiteto, ne na etnično in ne na versko.

Načinov, da pripadniki različnih verstev uresničijo to delo, je veliko, saj so velike tudi potrebe. »Koliko je potreb, ki jih je treba oskrbeti z balzamom bratske solidarnosti!« je dejal papež. Posebej je izpostavil materialne in duhovne potrebe revežev, siromakov in tistih, ki željno pričakujejo besedo tolažbe in upanja. Tu so tudi mnoge družine, ki še vedno objokujejo izgubo svojih bližnjih.

V tem zgodovinskem trenutku šrilanškega naroda pa je tudi veliko oseb dobre volje, ki želijo »obnoviti moralne temelje celotne družbe«. »Da bi naraščajoči duh sodelovanja med vodilnimi različnih verskih skupnosti lahko našel izraz v prizadevanju za postavitev sprave med vsemi Šrilančani v srce vsakega napora za prenovo družbe in njenih institucij,« je zatrdil Frančišek. Dodal je, da se zaradi miru ne sme dovoliti, da bi bila verska prepričanja zlorabljena za namene nasilja ali vojne. »Moramo biti jasni in nedvoumni pri spodbujanju naših skupnosti, da v polnosti živijo zapovedi miru in sožitja, ki so prisotne v vsakem verstvu, in da obsodijo storjena nasilna dejanja.«

Objavljeno 14. 01. 2015

Podobni prispevki