VATIKAN (sreda, 8. maj 2013, RV) – »Kristjan je oseba, ki misli in deluje v skladu z Bogom, v skladu s Svetim Duhom. Sveti Duh pa je neizčrpen vrelec Božjega življenja v nas.« S temi besedami je papež Frančišek danes spregovoril o veri v Svetega Duha, Gospoda, ki daje življenje, ter tako nadaljeval niz katehez o krščanski veroizpovedi. Tudi danes dopoldne se je splošne avdience na Trgu sv. Petra udeležila velika množica vernikov, med njimi mnogo invalidov in seveda otrok, ki jih je tako kot običajno papež Frančišek še posebej pozdravil in blagoslovil. Na začetku kateheze je spomnil, da je velikonočni čas, ki ga sedaj živimo, čas Svetega Duha, ki nam ga brez mere daje Jezus, križani in vstali. Ta čas milosti se konča z binkoštmi, ko Cerkev podoživi izlitje Duha na Marijo in apostole, zbrane v molitvi v sobi zadnje večerje.

Sveti Duh je neizčrpen vrelec življenja
V veroizpovedi pravimo: »Verujem v Svetega Duha, Gospoda, ki oživlja (daje življenje).« Prva resnica, ki jo izpovedujemo, je, da je Sveti Duh Kyrios, Gospod. To pomeni, da je zares Bog, kot sta to tudi Oče in Sin, je pojasnil Frančišek. Sveti Duh je tretja oseba Svete Trojice; je velik dar Kristusa Vstalega, ki odpira naše misli in srce za vero v Jezusa kot Sina, ki ga je poslal Oče in ki nas vodi v prijateljstvo in občestvo z Bogom. V nadaljevanju se je papež zaustavil pri trditvi, da je »Sveti Duh neizčrpen vrelec Božjega življenja v nas«. Človek vseh časov in vseh krajev si želi izpolnjeno, lepo, pravično in dobro življenje, ki ga ne bi ogrožala smrt, ampak bi lahko raslo in zorelo do svoje polnosti. »Človek je kot popotnik, ki hodi skozi puščave življenje in ga žeja po živi vodi, izvirajoči in sveži, ki bi lahko v globini odžejala njegovo globoko željo po svetlobi, ljubezni, lepoti in miru,« je dejal papež Frančišek. »In Jezus nam daje to živo vodo: to je Sveti Duh, ki izhaja iz Očeta in ki ga Jezus izliva v naša srca. ‘Jaz sem prišel, da bi imeli življenje in ga imeli v izobilju,’ pravi Jezus.«

Kristjan misli in deluje v skladu s Svetim Duhom
Jezus je Samarijanki obljubil, da ji bo dal žive vode, v izobilju in za vedno, in to vsem tistim, ki ga bodo prepoznali kot Sina, ki ga je Oče poslal, da bi nas rešil, je nadaljeval Frančišek. »Jezus je prišel, da bi nam dal to živo vodo, ki je Sveti Duh, da bi tako Bog naše življenje vodil, ga poživljal in hranil. Ko pravimo, da je kristjan duhovni človek, mislimo ravno to: Kristjan je oseba, ki misli in deluje v skladu z Bogom, v skladu s Svetim Duhom,« je izpostavil papež. Dodal pa je, da bi vsak med nami v srcu moral odgovoriti na vprašanje, ali zares misli, v skladu z Bogom in tako tudi deluje, ali pa se pusti voditi mnogim drugim stvarem.

Dragoceni dar Svetega Duha: Smo ljubljeni otroci Boga Očeta
Vemo, da je voda bistvena za naše življenje. V Pismu Rimljanov beremo: »Upanje pa ne osramoti, ker je Božja ljubezen izlita v naša srca po Svetem Duhu, ki nam je bil dan.« Živa voda, je zatrdil papež, Sveti Duh, ta dar Vstalega, ki prebiva v nas, nas očiščuje, razsvetljuje, prenavlja, spreminja, kajti naredi nas udeležene v samem življenju Boga, ki je ljubezen. Zato apostol Pavel trdi, da življenje kristjana oživlja Sveti Duh in njegovi darovi, ki so ljubezen, mir, potrpežljivost, blágost, dobrotljivost, zvestoba, krotkost, samoobvladanje. Sveti Duh nas uvaja v božje življenje, da bi bili sinovi v edinorojenem Sinu. Sveti Pavel pravi: »Kajti vsi, ki se dajo voditi Božjemu Duhu, so Božji sinovi. Saj niste prejeli duha suženjstva, da bi spet zapadli v strah, ampak ste prejeli duha posinovljenja, v katerem kličemo: »Aba,Oče!« Sam Duh pričuje našemu duhu, da smo Božji otroci. In če smo otroci, smo tudi dediči: dediči pri Bogu, sodediči pa s Kristusom, če le trpimo z njim, da bomo z njim tudi poveličani« (Rim 8,14-17). To je po papeževih besedah dragoceni dar, ki ga Sveti Duh prinaša v naša srca: življenje samega Boga, življenje pravih otrok, odnos zaupnosti, svobode in zaupanja v Božjo ljubezen in usmiljenje; posledica tega pa je tudi nov pogled na druge, bližnje in oddaljene, ki jih vedno vidimo kot brate in sestre v Jezusu, jih spoštujemo in ljubimo. »Sveti Duh nas uči, da gledamo s Kristusovimi očmi, da živimo življenje, kot ga je živel Kristus, da razumemo življenje, kot ga je razumel Kristus. Zato živa voda, ki je Sveti Duh, odžeja naše življenje: govori nam, da nas Bog ljubi kot otroke, da lahko ljubimo Boga kot njegovi otroci in da z njegovo milostjo lahko živimo kot Božji otroci, kot Jezus,« je izpostavil papež Frančišek.

Pustimo se voditi po poti ljubezni
Katehezo je sklenil s povabilom, naj se pustimo voditi Svetemu Duhu: »Pustimo, da nam spregovori na srce in nam pove, da je Bog ljubezen, da nas vedno čaka, da je Oče, ki nas ljubi kot pravi očka. Zares nas ljubi. Poslušajmo Svetega Duha in nadaljujmo to pot ljubezni, usmiljenja in odpuščanja.«

Objavljeno 08. 05. 2013

Podobni prispevki